Fundusze Unijne
Grafika BIP

Deklaracja dostępności Strony Internetowej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Bolesławcu Sp. z o.o. - pwik.boleslawiec.pl

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Bolesławcu Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Bolesławcu Sp. zo.o., dostępnej pod adresem URL: pwik.boleslawiec.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych niżej w dalszej części deklaracji.

Strona internetowa została zaprojektowana w oparciu o kryteria sukcesu wymienione w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 roku.

Przedsiębiorswo dołożyło wszelkich starań aby zapewnić zgodność technologiczną strony z obowiązujacymi normami oraz dobrymi praktykami.

Treści niedostępne

  • Pliki dostępne do pobrania w znanych formatach: pdf, docx, odt, ods nie są zgodne ze standardem WCAG 2.1,
  • Brak treści alternatywnej dla plików niezgodnych z WCAG 2.1,
  • Brak treści alternatywnej dla plików multimedialnych opublikowanych na stronie WWW: filmów, zdjęć.

Udogodnienia

  • Dedykowany kontrast dla dostępności,
  • Strona internetowa posiada mechanizmy sterowania za pomocą klawiatury,
  • Obecność widocznego focusa podczas sterowania klawiaturą,
  • Możliwość skoku do etykiety "treść" przewinięcie informacji do wskazanej sekcji za pomocą mechanizmu sterowania klawiaturą,
  • Strona internetowa skaluję się szerokości okna wyświetlacza,
  • Elementy statyczne strony internetowej posiadają natywnie odpowiedni kontrast,
  • Alternatywna wersja kolorystyczna ze specjalnym kontrastem dla osób słabowidzących,
  • Możliwość zmiany wielkości czcionki,
  • Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między wierszami,
  • Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między paragrafami (akapitami),
  • Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między literami,
  • Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między słowami,
  • Możliwość zatrzymywania,wznowienia wyświetlanych informacji za pomocą przewijanego slidera,
  • Możliwość zatrzymywania,wznowienia wyświetlanych informacji za pomocą przewijanego slidera,

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Agnieszka Turowska
  • E-mail: 
  • Telefon: 75 612 10 46

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia przez Podmiot Publiczny powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do: Rzecznika Praw Obywatelskich.

Informacje o dostępności architektonicznej

Budynek siedziby głównej PWiK w Bolesławcu Sp. z o.o. , Bolesławiec ul. Łasicka 17

W budynku nie prowadzi się obsługi Klienta.

Budynek Biura Obsługi Klienta, Bolesławiec, ul. Adama Asnyka 12/13

Osoby niepełnosprawne ruchowo, przybywające do Biura Obsługi Klienta otrzymają niezbędną pomoc w celu załatwienia sprawy.

  • Do wnętrza budynku prowadzi wejście od ul. Adama Asnyka,
  • W pobliżu budynku znajdują się miejsca parkingowe,
  • Do wejścia prowadzą schody oraz specjalny podjazd dla wózków, znajdujący się w pobliżu schodów w bliskiej odległości,
  • Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie, brak dzwonka przywołującego pracownika,
  • Parking oraz wejście do budynku BOK nie są zabezpieczone bramkami,
  • Wejście do budynku nie jest wyposażone w systemy naprowadzania głosowego dla osób niewidzących lub słabowidzących,
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • Do budynku Urzędu można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem,
  • W budynku nie stosuje się udogodnień w postaci specjalnej pętli indukcyjnej wspomagającej odsłuch przez osoby słabosłyszące,
  • Dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich lub mających problemy z poruszaniem się, dostępne są korytarze oraz odpowiednie pomieszczenia na parterze gdzie istnieje możliwość obsługi klienta,
  • Budynek BOK nie posiada windy umożliwiającej dostęp do piętra budynku,
  • Budynek BOK posiada toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych ruchowo,
  • Nie ma możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Klient słabosłyszący musi przyjść z tłumaczem języka migowego.

Budynek Biura Obsługi Klienta, Lwówek Śląski, ul. Krótka 1

  • Do wnętrza budynku prowadzi wejście od ul. Krótkiej,
  • W pobliżu budynku znajdują się miejsca parkingowe,
  • Do wejścia prowadzą schody,
  • Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie, brak dzwonka przywołującego pracownika,
  • Parking oraz wejście do budynku BOK nie są zabezpieczone bramkami,
  • Wejście do budynku nie jest wyposażone w systemy naprowadzania głosowego dla osób niewidzących lub słabowidzących,
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • Do budynku Urzędu można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem,
  • W budynku nie stosuje się udogodnień w postaci specjalnej pętli indukcyjnej wspomagającej odsłuch przez osoby słabosłyszące,
  • Dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich lub mających problemy z poruszaniem się, dostępne są korytarze oraz odpowiednie pomieszczenia na parterze gdzie istnieje możliwość obsługi klienta,
  • Budynek BOK nie posiada windy umożliwiającej dostęp do piętra budynku,
  • Budynek BOK nie posiada toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych ruchowo,
  • Nie ma możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Klient słabosłyszący musi przyjść z tłumaczem języka migowego.

Budynek Biura Obsługi Klienta, Wleń, ul. Bohaterów Nysy 28

  • Do wnętrza budynku prowadzi wejście od ul. Bohaterów Nysy,
  • W pobliżu budynku znajdują się miejsca parkingowe,
  • Do wejścia prowadzą schody,
  • Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie, brak dzwonka przywołującego pracownika,
  • Parking oraz wejście do budynku BOK nie są zabezpieczone bramkami,
  • Wejście do budynku nie jest wyposażone w systemy naprowadzania głosowego dla osób niewidzących lub słabowidzących,
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • Do budynku Urzędu można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem,
  • W budynku nie stosuje się udogodnień w postaci specjalnej pętli indukcyjnej wspomagającej odsłuch przez osoby słabosłyszące,
  • Dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich lub mających problemy z poruszaniem się, dostępne są korytarze oraz odpowiednie pomieszczenia na parterze gdzie istnieje możliwość obsługi klienta,
  • Budynek BOK nie posiada windy umożliwiającej dostęp do piętra budynku,
  • Budynek BOK nie posiada toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych ruchowo,
  • Nie ma możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Klient słabosłyszący musi przyjść z tłumaczem języka migowego.

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Bolesławcu Sp. z o.o.
Pierwsza publikacja
IntraCOM.pl Katowice 2020-05-27 13:00
Aktualizacja publikacji
Nowak Korneliusz 2023-04-14 07:26
Wytworzenie publikacji
Agnieszka Turowska 2023-04-14 07:26
Zatwierdzenie
Agnieszka Turowska 2023-04-14 07:26
Rejestr zmian podstrony
do góry