Klauzula informacyjna - zgłoszenie awarii
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku ze zgłoszeniem awarii
Działając w oparciu o przepisy art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), przedstawiamy najważniejsze informacje związane z wprowadzeniem tej regulacji prawnej.
Kto administruje Pani/Pana danymi?
Administratorem danych osobowych udostępnionych przez Panią/Pana w zgłoszeniu o zaistniałej awarii jest Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Bolesławcu Sp. z o.o. z siedzibą w Bolesławcu, 59-700 przy ulicy Łasickiej 17, zarejestrowanym w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabryczna we Wrocławiu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000295640, NIP 612-000-44-23, REGON 230051249, BDO: 000039447, zwane dalej „Administratorem”.
Na pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących praw, odpowie Pani/Panu Inspektor Ochrony Danych w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Bolesławcu Sp. z o.o. Kontakt e-mail: iodo@pwik.boleslawiec.pl.
W jakim celu przetwarzamy Pani/Pana dane?
Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane w celach:
- przeprowadzenia analizy możliwości przyjęcia zgłoszenia zaistniałej awarii, pomiędzy Administratorem a Panią/Panem (na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO).
- należytego wypełnienia zadań wynikających z Ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. 2023 poz. 537 ze zm.) (na podstawie art.6 ust.1 lit. b RODO).
- w celach ewentualnego ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a także w celach dowodowych, w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości przez sądy, będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (na podstawie art.6 ust.1 lit. f RODO*).
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale w zakresie określonym w pkt 1-3 jest ono niezbędne do realizacji usunięcia zaistniałej awarii. W przypadku nie podania danych osobowych objętych zgłoszeniem, nie będzie możliwe prawidłowe usunięcie zaistniałej awarii.
Jak długo będą przetwarzane Pani/Pana dane?
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, dla których dane te są przetwarzane.
Jakie ma Pani/Pan prawa w związku z przetwarzaniem swoich danych?
W związku z tym, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe, przysługują Pani/Panu następujące prawa:
- prawo do wniesienia sprzeciwu,
- prawo dostępu do danych osobowych,
- prawo do sprostowania danych osobowych,
- prawo do usunięcia danych osobowych (zwane również „prawem do bycia zapomnianym”),
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych.
Jeśli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Kto będzie odbiorcą Pani/Pana danych?
Przewidywanymi odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są:
- inni administratorzy, którzy przetwarzają dane osobowe we własnym imieniu:
- podmioty, które ubezpieczają oraz likwidują szkody,
- podmioty, które przetwarzają dane w naszym imieniu:
- podmioty, które obsługują systemy teleinformatyczne i świadczą usługi IT,
- podmioty, które świadczą nam usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe, pomoc prawną, podatkową, rachunkową,
w zakresie, w jakim jest to niezbędne do realizacji celów, dla których przetwarzane są Państwa dane osobowe.
Czy będziemy przekazywać Pani/Pana dane poza teren Polski?
Informujemy, że jako Administrator Pani/Pana danych osobowych nie będziemy przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państw z poza obszaru UE ani do organizacji międzynarodowych.