Fundusze Unijne NFOŚiGW
Strona główna/Aktualności/Podsumowanie akcji #pijezkranu 2021

Podsumowanie akcji #pijezkranu 2021

10 Grudnia 2021

Wraz z nadejściem pierwszych letnich dni i pierwszych dni łagodzenia obostrzeń sanitarnych, rozpoczęliśmy, z inicjatywy lokalnej Gazety i Portalu Bolec.info, akcję #pijezkranu. Celem akcji było zachęcenie bolesławian do picia wody z kranu, co jednocześnie oznacza rezygnację z kupowania wody w plastikowych butelkach. W tym celu Spółka zakupiła 1000 szklanych butelek na wodę opatrzonych logo akcji #pijezkranu, które zostały rozdane w licznych „wyzwaniach” i konkursach organizowanych przez Redakcję Bolec.info i PWiK. Przebieg wspólnych działań był na bieżąco relacjonowany w mediach społecznościowych pod hasztagiem #pijezkranu.

Szklaną butelkę można było zdobyć, m. in. przynosząc do organizatorów 10 plastikowych butelek po wodzie mineralnej, nagrywając film o piciu wody z kranu, wykazując się talentem literackim lub biorąc udział w grze terenowej.

W 666 półtoralitrowych plastikowych butelka mieści się jeden metr sześcienny wody, czyli tysiąc litrów. Często nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, że z każdym metrem sześciennym wypitej wody z kranu, nie zaśmiecamy środowiska 666 butelkami plastikowymi. A ponadto zastąpienie wody butelkowanej wodą z kranu niesie za sobą duże oszczędności finansowe. Butelki plastikowe, w których kiedyś było łącznie tysiąc litrów wody mineralnej, zostały umieszczone w odpowiednio opisanych, postawionych w miejscu publicznym dwóch kontenerach z siatki.

Zwieńczeniem akcji było zamontowanie poidełka - zdroju wody pitnej na terenie najpopularniejszego obiektu sportowego w Bolesławcu „Wiadukt Plaza”. Miejsce zostało wybrane nie bez powodu - to tam najliczniej spotyka się młodzież aby uprawiać sport i można śmiało powiedzieć, że są to sporty wyczynowe. Możliwość nieograniczonego dostępu do wody pitnej jest tam jak najbardziej na miejscu.

Czy udało się nam zachęcić bolesławian do picia wody z kranu? Jesteśmy pewni, że część tak. Jesteśmy również pewni, że dzięki naszej akcji mniej plastiku trafiło do środowiska i jesteśmy pewni, że udało nam się trochę rozruszać miasto po miesiącach zamknięcia, a kontakt z mieszkańcami Bolesławca sprawił nam satysfakcję i wiele radości.

do góry