Wodomierz do odliczania wody zużytej bezpowrotnie (podlicznik)
Warunkiem uzyskania zgody na podlicznik do odliczania wody zużytej bezpowrotnie (podlewanie ogrodu) jest posiadanie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków. Następnie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta lub poprzez stronę internetową wniosek o wydanie warunków technicznych na montaż podlicznika, a po otrzymaniu warunków technicznych należy:
- zamontować na wewnętrznej instalacji wodociągowej nieruchomości dodatkowy wodomierz jako podlicznik wodomierza głównego, przeznaczony do pomiaru ilości wody zużywanej do podlewania ogrodu i/lub trawnika przydomowego,
- wodomierz - podlicznik powinien być umieszczony na instalacji przeznaczonej do podlewania ogrodu w budynku bezpośrednio przy ścianie zewnętrznej, za którą znajduje się zawór czerpalny do podlewania
- niedozwolone jest wykonywanie odgałęzień lub montowanie punktów czerpalnych na odcinku - instalacji między wodomierzem a zewnętrznym zaworem czerpalnym do podlewania,
- wodomierz musi mieć ważną legalizację,
- wodomierz należy zamontować zgodnie z otrzymanym schematem (schemat) oraz dokumentacją techniczno-ruchową podaną przez producenta wodomierza,
- dostęp do wodomierza powinien być swobodny i bezpieczny,
- woda pobierana za wodomierzem - podlicznikiem może być przeznaczana tylko do podlewania lub pojenia zwierząt.
Wszystkie prace instalacyjne łącznie z zakupem wodomierza, ewentualną naprawą i ponowną legalizacją wodomierza (co 5 lat), wykonuje właściciel nieruchomości na własny koszt. Po wykonaniu prac instalacyjnych zgodnie z przedstawionymi wymaganiami należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta lub poprzez stronę internetową zlecenie na odbiór i oplombowanie podlicznika. W umówionym terminie służby techniczne Spółki dokonają sprawdzenia poprawności montażu oraz zaplombują łączniki (śrubunki) wodomierza - podlicznika.
Wykonywanie odczytów, rozliczanie podlicznika i wystawianie rachunku wykonywane będzie za dodatkową opłatą - opłatą abonamentową według aktualnie obowiązującej taryfy.
Dokładnych wyjaśnień udziela Biuro Obsługi Klienta pod nr telefonu w Bolesławcu - 75 734 1000, w Lwówku Śląskim - 75 612 1008, we Wleniu - 75 612 10 11
UWAGA!
Przed podjęciem decyzji o montażu wodomierza na instalacji do podlewania zalecamy przeanalizowanie rzeczywistych potrzeb podlewania, kosztów związanych z wykonaniem i utrzymaniem instalacji wraz z wodomierzem oraz oszacowanie możliwych korzyści w najbliższych latach.
Za odbiór, oplombowanie i dokonywanie odczytów wodomierza rejestrującego ilości bezpowrotnie zużytej wody Spółka pobiera opłaty. Zakup, montaż i ewentualną naprawę wodomierza oraz obowiązkową legalizację co 5 lat Odbiorca wykonuje na własny koszt. Pokrycie poniesionych nakładów pochodzić może tylko z rozliczenia znaczącego zużycia wody, za którą również trzeba zapłacić.
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Strefa Klienta | ||||
2022-05-25 |
SCHEMAT - PODLICZNIK DO PODLEWANIA.pdf
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 861
|
SCHEMAT - PODLICZNIK DO PODLEWANIA.pdf 199.59KB | zobacz |